Overige diensten

Onderhoud
Om de kwaliteit en betrouwbaarheid van uw beveiligingssystemen te kunnen waarborgen, is periodiek onderhoud van essentieel belang. Daarom stellen we een onderhoudscontract met u op, zodat u zeker weet dat uw alarminstallatie, brandmeldinstallatie, camera- of toegangscontrolesysteem storingsvrij kan blijven functioneren. Wij zorgen ervoor dat uw systeem continu up-to-date is en aan de meest recente eisen voldoet. Daarmee behoudt u ook de geldigheid van uw BORG certificaat of Opleveringsbewijs.

Meldkamer diensten
Round Security Solutions werkt samen met Particuliere Alarm Centrales, ofwel meldkamers, in het gehele land. In een Particuliere Alarm Centrale (PAC) staan speciaal opgeleide medewerkers 24 uur per dag, 7 dagen per week paraat om de binnengekomen meldingen van bijvoorbeeld inbraak, brand, sociaal alarm en videoverificatie te verwerken of het monitoren van een Global Positioning System. Deze medewerkers verwerken alle meldingen strikt vertrouwelijk en binnen enkele seconden volgens vastgestelde instructies. Een voorbeeld hiervan is dat zij in geval van inbraak eerst de door u opgegeven sleutelhouder waarschuwen en daarna indien gewenst contact opnemen met de politie. Het is ook mogelijk de alarmopvolging door een bewakingsdienst te laten uitvoeren. De PAC controleert ook de dagelijkse testmeldingen, die het functioneren van de verbinding tussen het risico-adres en de alarmcentrale controleren. Verder kunnen zij (periodieke) schriftelijke rapportages van meldingen verzorgen, die u inzicht bieden in het functioneren van de alarminstallatie en de tijden waarop men in het pand aanwezig is.

Alarmopvolging
Nadat de bewakingsdienst een alarmmelding heeft doorgekregen van de meldkamer, zal een surveillant zich zo snel mogelijk naar het object begeven. Ter plaatse zal hij een onderzoek instellen naar de oorzaak van de alarmmelding. Het afhandelen van het alarm geschiedt conform de door de cliënt verstrekte instructielijst.

In het abonnement voor alarmopvolging zit het volgende inbegrepen:

  • beschikbaarstelling organisatie voor alarmopvolging;
  • beschikbaarstelling personeel voor resetten van elektronisch alarmsysteem en opnieuw inschakeling bij alarmmelding(en);
  • beschikbaarstelling personeel ten behoeve van opvolging bij calamiteiten;
  • beschikbaarstelling van mobiele surveillance auto’s;
  • beschikbaarstelling van verbindingsapparatuur voor een juiste en correcte uitoefening van de alarmopvolging;
  • verzegelde bewaring van de toegangsmiddelen (onder andere sleutels) tot het perceel, voor zover gewenst door cliënt en overeengekomen met de bewakingsdienst.

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en het webverkeer te analyseren. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken door op 'Instellingen' te klikken. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op 'Alle cookies toestaan'.